Connect with us

Κοινωνία

ΚΤΕΛ και τηλεματική, γραμμή 4 Μετρό και εμπόδια

Το 2020, η σύναψη συμφωνίας με τα ΚΤΕΛ για την παροχή συγκοινωνιακού έργου στην Αθήνα (αν και προετοιμαζόταν ήδη από την προηγούμενη κυβέρνηση) είχε παρουσιαστεί ως προσωρινή λύση ανάγκης για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας, αφού ο αριθμός των λεωφορείων της ΟΣΥ δεν επαρκούσε σε καμία περίπτωση χωρίς μία σημαντική ενίσχυση.

Σήμερα, είναι αποδεκτό ότι -καλώς ή κακώς- χωρίς τα οχήματα των ΚΤΕΛ, τα δρομολόγια όπως έχουν διαμορφωθεί «δεν βγαίνουν» σε καμία περίπτωση. Η κυβέρνηση πολύ απλά δεν έχει προχωρήσει στην προμήθεια των πολλών εκατοντάδων νέων λεωφορείων που θα απαιτούνταν, ενώ τα 400-430 που θα έρθουν, όταν έρθουν, (τα 2/3 του συνόλου, αφού τα υπόλοιπα θα πάνε στη Θεσσαλονίκη) από το διαγωνισμό που βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη, απλά θα αντικαταστήσουν σαράβαλα λεωφορεία που κυκλοφορούν από τη δεκαετία του 1990.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως το επιβατικό κοινό δεν πρέπει να έχει απαιτήσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών που λαμβάνει, είτε από λεωφορεία που ανήκουν στα ΚΤΕΛ, είτε από λεωφορεία της ΟΣΥ. Ιδιαίτερα όσον αφορά τα ΚΤΕΛ, είναι θετικό πως από την πρώτη μέρα λειτουργεί μηχανισμός ελέγχου και επιβάλλονται ποινικές ρήτρες σε περίπτωση μη εκτέλεσης του συνόλου των προβλεπόμενων δρομολογίων. Καλό θα ήταν τα σχετικά αναλυτικά στοιχεία να δημοσιοποιούνται (για το σύνολο των λεωφορειακών γραμμών) για λόγους διαφάνειας και λογοδοσίας του ΟΑΣΑ.

Πρέπει επίσης, επιτέλους, να δοθεί μία λύση και στο πρόβλημα της μη εμφάνισης των αστικών δρομολογίων των ΚΤΕΛ στην εφαρμογή τηλεματικής του ΟΑΣΑ. Καθώς 12 επιπλέον λεωφορειακές γραμμές θα περάσουν στα ΚΤΕΛ μέσα στο Δεκέμβριο, δεν πρέπει να γίνει αποδεκτό ότι και οι γραμμές αυτές θα «εξαφανιστούν» ξαφνικά από την εφαρμογή και τις «έξυπνες στάσεις» της τηλεματικής. Όποιος κι αν έχει την ευθύνη, πρέπει να δράσει σήμερα.

Πηγή: athenstransport.com

Advertisement

Must See

More in Κοινωνία