Η έλλειψη των ειδικών συρμών που εκτελούν δρομολόγια στη γραμμή του Αεροδρομίου είναι και επισήμως ο λόγος για τον οποίο μειώθηκαν τα δρομολόγια του Μετρό στη συγκεκριμένη γραμμή, σύμφωνα με την απάντηση της διευθύνουσας σύμβουλου του ΟΑΣΑ σε σχετική ερώτηση που κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη Βουλή. Παράλληλα, γίνεται αναφορά στο σχεδιασμό για προμήθεια νέων συρμών του Μετρό, τόσο για τα δρομολόγια του Αεροδρομίου, όσο και για τα υπόλοιπα δρομολόγια.
Με την ερώτηση που κατέθεσαν ο κ. Πάνος Σκουρολιάκος και ο κ. Νίκος Παππάς, ζητούσαν ενημέρωση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για τις ενέργειές του προκειμένου να μη μειωθούν τα δρομολόγια του Μετρό από και προς το Αεροδρόμιο και για την αύξηση των συρμών και των δρομολογίων στη συγκεκριμένη γραμμή.
Στην απάντησή της, η κ. Αριστέα Αντωνοπούλου αναφέρει πως τα δρομολόγια προς και από το Αεροδρόμιο αναπροσαρμόστηκαν από τις 10 Οκτωβρίου και πλέον εκτελούνται ανά 36′ (σ.σ. σημειώνεται ότι οι νέες συχνότητες τέθηκαν σε εφαρμογή στο τμήμα Αεροδρόμιο – Νίκαια από τις 27 Σεπτεμβρίου) αφού «η προηγούμενη συχνότητα των 30 λεπτών δεν ήταν δυνατό να διατηρηθεί, λόγω έλλειψης των ειδικών συρμών που εκτελούν τα δρομολόγια του Αεροδρομίου».
Η επικεφαλής του ΟΑΣΑ επεξηγεί πως πρόκειται για τους συρμούς οι οποίοι διαθέτουν παντογράφους ώστε να είναι δυνατή η ρευματοληψία μέσω εναέριων καλωδίων στο τμήμα του ΟΣΕ από Δουκίσσης Πλακεντίας ως Αεροδρόμιο. Η ΣΤΑ.ΣΥ., αναφέρει η κ. Αντωνοπούλου διαθέτει μόνο 7 τέτοιους συρμούς από το 2004 εκ των οποίων οι 5 μπορούν να βρίσκονται σε προγραμματισμένη λειτουργία, ένας να βρίσκεται σε εφεδρεία και δύο σε προγραμματισμένη συντήρηση.
Όπως αναφέρεται, ως εναλλακτική λύση της μείωσης του αριθμού των δρομολογίων, εξετάστηκε η πραγματοποίηση αναστροφής των συρμών στο σταθμό του Αιγάλεω. Τελικά όμως, επιλέχθηκε η απευθείας σύνδεση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, αφού η υποχρεωτική μετεπιβίβαση στα δρομολόγια του Αεροδρόμιου είχε δοκιμαστεί στο παρελθόν (στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας) «με αρνητικά για το επιβατικό κοινό αποτελέσματα».
Σύμφωνα με την κ. Αντωνοπούλου, το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την προμήθεια 7 επιπλέον διρρευματικών συρμών από την Αττικό Μετρό Α.Ε. (έχουν συνταχθεί τα τεύχη του διαγωνισμού), προκειμένου να αυξηθούν τα δρομολόγια του Μετρό προς και από το Αεροδρόμιο.
Επίσης, για πρώτη φορά, η διευθύνουσα σύμβουλος του ΟΑΣΑ αναφέρει πως «εξετάζεται και η προμήθεια επιπλέον συρμών για την ενίσχυση του στόλου του δικτύου προκειμένου να ενισχυθεί το παραγόμενο έργο με επιπλέον δρομολόγια».
Πηγή: Athens Transport