Connect with us

Μηχανοκίνητα

Κάρλο Άμπαρτ:  O Ιταλο-Αυστριακός σχεδιαστής αυτοκινήτων

Ο Ιταλο-Αυστριακός σχεδιαστής αυτοκινήτων Κάρλο Άμπαρτ έχει συνδέσει το όνομά του με την επιτυχημένη της εταιρείας του Abarth, που αποτελεί σημείο αναφοράς του πάθους για ταχύτητα και οδηγική απόλαυση

Ο Ιταλο-Αυστριακός σχεδιαστής αυτοκινήτων Κάρλο Άμπαρτ έχει συνδέσει το όνομά του με την επιτυχημένη της εταιρείας του Abarth, που αποτελεί σημείο αναφοράς του πάθους για ταχύτητα και οδηγική απόλαυση. Αν και γεννήθηκε στην Αυστρία συνέδεσε άρρηκτα τη ζωή του και την επιχειρηματική του δράση με την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλάζοντας εκτός από την υπηκοότητά του και το όνομά του από Καρλ σε Κάρλο. Ισχυρός χαρακτήρας, με πάθος για την τελειότητα, μηδενική ανοχή στα λάθη και αστείρευτη αγάπη για το αυτοκίνητο και τους αγώνες, ο Άμπαρτ σημάδεψε με την παρουσία του το χώρο του αυτοκινήτου, αλλά και την ιστορία της Fiat.

Ο Καρλ Άλμπερτ Άμπαρτ γεννήθηκε στις 15 Νοεμβρίου 1908 στην Βιέννη την πρωτεύουσα της τότε Αυστρο-Ουγγαρίας, από πατέρα ιταλικής και από μητέρα αυστριακής καταγωγής. Από παιδί ανέπτυξε μια ιδιαίτερη αγάπη για τη μηχανολογία, ενώ ως έφηβος ξεκίνησε την καριέρα του σχεδιάζοντας μοτοσικλέτες και ποδήλατα.

Σε ηλικία μόλις 20 ετών είχε την πρώτη του αγωνιστική εμπειρία με μηχανές, ενώ ξεκίνησε και τις βελτιώσεις, μια ασχολία που θα εξέλισσε μερικά χρόνια αργότερα σε ένα εντελώς νέο επίπεδο στο χώρο του αυτοκινήτου. Ο πρώτος του γάμος με την γραμματέα του Άντον Πιέχ, γαμπρού του Φέρντιναντ Πόρσε, του άνοιξε πολλές πόρτες στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ύστερα από σημαντικές επιτυχίες, αλλά και δύο πολύ σοβαρά ατυχήματα, ο Κάρλ εγκατέλειψε του αγώνες και στις 31 Μαρτίου 1949 ίδρυσε στη Μπολόνια την Abarth & C. Σκοπός της εταιρείας ήταν η δημιουργία αυτοκινήτων και εξαρτημάτων για αγώνες, καθώς και η βελτίωση σπορ και αγωνιστικών αυτοκινήτων. Εν τω μεταξύ είχε χωρίσει την πρώτη του σύζυγο και είχε συνάψει δεύτερο γάμο με την κοσμοπολίτισσα σλοβένα Νάντια Ζάριεφ, η οποία ανέλαβε τις δημόσιες σχέσεις της νεοσύστατης εταιρείας.

Ήδη από την αρχή της ίδρυσης της, η εταιρεία του δημιουργεί ένα πακέτο αναβάθμισης για το Fiat 500 (Topolino) και ξεκινά η σχέση του με την εταιρεία που συνέδεσε άρρηκτα το όνομά της με τις δημιουργίες του. Το κοινό αγκαλιάζει την προσπάθεια του και τα εξαρτήματα της εταιρείας του -ειδικά τα συστήματα εξαγωγής- γίνονται ανάρπαστα. Ακόμα και εταιρείες που είχαν ήδη ένα κορυφαίο επίπεδο εξαρτημάτων, όπως η Άλφα Ρομέο και η Μαζεράτι, συνεργάζονται με τον Άμπαρτ για την προμήθεια συστημάτων εξαγωγής.

Παράλληλα με την εμπορική επιτυχία, η Abarth, κατακτά όλο και περισσότερες επιτυχίες στους αγώνες, που αποτελούσαν πάντα το πάθος του ιδρυτή της. Με βασισμένα συχνά σε μοντέλα της Fiat αγωνιστικά, ο Κάρλο Άμπαρτ κέρδιζε όλο και περισσότερες διακρίσεις, αλλά και δημοτικότητα, παρά τον αυστηρό του χαρακτήρα που δεν συγχωρούσε λάθη από τους συνεργάτες του.

Η έλευση του νέου Fiat 500 (Cinquecento) το 1957 έδωσε την ευκαιρία στον Άμπαρτ να δημιουργήσει ένα πραγματικά προσιτό σπορ αυτοκίνητο, αλλά και παράλληλα ένα ιδανικό αγωνιστικό για νέους οδηγούς. Η μηχανολογική ιδιοφυία του Άμπαρτ εστίασε σε μια σειρά αλλαγών, που του χάρισαν αναβαθμισμένες επιδόσεις και οδηγικό ταμπεραμέντο.

Έχοντας στενή συνεργασία με τον Άμπαρτ για σειρά ετών η Fiat απέκτησε τον έλεγχο της εταιρείας του στις 31 Ιουλίου 1971. Ο Άμπαρτ παρέμεινε στο τιμόνι της εταιρείας, αλλά σταδιακά αποσύρθηκε και εγκαταστάθηκε στην Βιέννη μέχρι τον θάνατό του στις 24 Οκτωβρίου 1979. Ένα μήνα πριν από το μοιραίο είχε νυμφευτεί για τρίτη φορά με Ανελίζε Άμπαρτ, η οποία φροντίζει για την υστεροφημία του μέσω του ομώνυμου ιδρύματος.

Η Fiat, σεβόμενη την ιστορία του ιδρυτή της, συνέχισε να δημιουργεί αυτοκίνητα που εντυπωσίαζαν με το στιλ και τις επιδόσεις τους. Παράλληλα με συνεπή εμπλοκή, κυρίως στους αγώνες ράλι, η Abarth συνέχισε να απολαμβάνει όλο και μεγαλύτερη αναγνώριση. Μοντέλα όπως το Fiat 124 Abarth Rally, αλλά και το θρυλικό 131 Rally κυριάρχησαν με την παρουσία τους, τόσο σε επίπεδο αποτελεσμάτων όσο και θεάματος. Την παράδοση συνέχισαν στη νέα χιλιετία το Grande Punto S2000, ενώ το 2018 το Abarth 124 Rally, μόλις στη 2η αγωνιστική του σεζόν, κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα R-GT.

Τα αυτοκίνητα με σήμα τον «Σκορπιό» εξακολουθούν διαχρονικά να ξεχωρίζουν για το μοναδικό τους χαρακτήρα και τις υψηλές επιδόσεις. Σύγχρονα μοντέλα όπως η σειρά Abarth 595 και το Abarth 124 Spider συνεχίζουν μέχρι και σήμερα τη μακρά παράδοση της εταιρείας του Κάρλο Άμπαρτ.

Πηγή: Σαν Σήμερα

Advertisement

Must See

More in Μηχανοκίνητα