Connect with us

Κοινωνία

Ο Προαστιακός πάει Λαύριο…

Αναπτυξιακή δυναμική θα προσδώσει στο λιμάνι του Λαυρίου η διασύνδεσή του με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, καθώς θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες βάσεις ώστε να προεκταθούν οι υφιστάμενες εμπορικές δραστηριότητές του.

Η νέα ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή, διπλής στο μεγαλύτερο μέρος της, μήκους 32 χλμ, θα διαθέτει σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS (European Train Control System), επιπέδου 1.

Με την ολοκλήρωση του έργου, προϋπολογισμού 391.000.000 €, θα αλλάξει η εικόνα πολεοδομικά, χωροταξικά, περιβαλλοντικά και συγκοινω-νιακά όλων των περιοχών από όπου θα διέρχονται οι γραμμές.

Το μεγάλο έργο στα νοτιοανατολικά της Αττικής, που θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και βρίσκεται ήδη στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, θα συνδέει το Λαύριο με τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε μόλις 20 λεπτά, ενώ από το κέντρο της Αθήνας θα απαιτούνται περίπου 50 λεπτά και σχεδόν 70 λεπτά, αν κάποιος ξεκινήσει από τον Πειραιά, ενώ ο ορίζοντας ολοκλήρωσής του είναι οι 48 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Το έργο θα περιλαμβάνει 2 νέους σιδηροδρομικούς σταθμούς και 7 νέες σιδηροδρομικές στάσεις, ενώ έχει προβλεφθεί και η αναβάθμιση των περιβαλλόντων χώρων.

Πρώτος σταθμός το Μαρκόπουλο (με τον ομώνυμο σταθμό), θα ακολουθεί η στάση στα Καλύβια, στον Κουβαρά, στην Κερατέα, στο Δασκαλειό, στο Καλοπήγαδο, στο Θορικό και στο Λαύριο, ενώ ο τερματικός σταθμός χωροθετείται εντός της λιμενικής υποδομής.

Παντού πάρκινγκ

Αναλυτικά, η κατασκευή της νέας γραμμής περιλαμβάνει την κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1, την κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCA- DA), την κατασκευή υποσταθμού έλξης, την κατασκευή της αποκατάστασης του θιγόμενου οδικού δικτύου, την κατασκευή σύγχρονου συστήματος τηλεπικοινωνιών, καθώς και την κατασκευή των νέων σταθμών και στάσεων.

Σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες με δυνατότητα πρόσβασης είτε με αυτοκίνητο είτε με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς. Όσο ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Αθήνας προεκτείνεται, τόσο περισσότερο συμβάλλει στην αποσυμφόρηση της Αττικής από τα ΙΧ, μειώνοντας αντιστοίχως τις εκ- πομπές αερίων ρύπων. Είναι άλλωστε γνωστό πως τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, τα οποία εξυπηρετούν χιλιάδες συμπολίτες μας, είναι φιλικά στο περιβάλλον και η ανάπτυξη και λειτουργία τους βοηθά στην οριστική καταπολέμηση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Πηγή: political.gr

Advertisement

Must See

More in Κοινωνία