Το 2023 τα cookies θα αποτελέσουν παρελθόν από το διαδικτυακό σύμπαν και ήδη οι άνθρωποι που ασχολούνται με τη διαφήμιση αναζητούν τρόπους για να καταφέ- ρουν να ξεπεράσουν αυτό το χρήσιμο για εκείνους εργα- λείο. Στον κόσμο του διαδικτύου τα cookies ήταν μια βάση για τους διαφημιστές ώστε να μπορούν να βλέπουν τις επιθυμίες των χρηστών και επομένως να προβάλλουν στην οθόνη τους τις καταλληλότερες για αυτούς διαφημίσεις. Η κατάργηση των cookies το 2023 αλλάζει αυτή την πραγμα- τικότητα, καθώς οι νέοι κανονισμοί περί απορρήτου έρχονται για να προστατεύσουν το απόρρητο των χρηστών-καταναλωτών.
Έως σήμερα με τη χρήση των cookies οι εταιρείες μπορούσαν να αναπτύξουν λεπτομερή προφίλ επισκεπτών και να δημιουργήσουν εξατομικευμένες, στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες και εκστρατείες επαναστόχευσης. Στις χώρες της ΕΕ το 5% κατά μέσο όρο των χρηστών απορρίπτει τα cookies, με την Ιταλία να εμφανίζει το χαμηλότερο ποσοστό (2%), ενώ στη Βρετανία τα ποσοστά άρνησης είναι περίπου 7%.
Για την εξεύρεση νέων μεθόδων που θα αντικαταστήσουν τα cookies εργάζονται διαφημιστές και εκδότες. Για παράδειγμα, αυτήν τη στιγμή η Google δημιουργεί κάτι που ονο- μάζεται «Privacy Sandbox» ως έναν τρόπο να επιτρέπει στους διαφημιστές να στοχεύουν διαφημίσεις χωρίς να διακυβεύεται το απόρρητο των χρηστών. Με τις εταιρείες και τον κλάδο του marketing να χωρίζονται ήδη σε νικητές και χαμένους, πολλοί κάνουν από τώρα λόγο για την παντοκρατορία της Google, που θα κυριαρχήσει στη νέα εποχή χάρη στο Privacy Sandbox. Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν για τις υπόλοιπες εταιρείες, με την προσπάθεια να γίνεται για να καταφέρουν να σταθούν πλάι στην Google, η οποία παίζει… μόνη της.
Πηγή: Νικόλας Καμπάς-Κορωναίος για την εφημερίδα Political